fbpx

Πρόεδρος Ξενοδόχων Ελλάδας: Να σταματήσει η αλυτρωτική τουριστική καμπάνια των Σκοπίων

0

ΜΠΟΡΕΙ να πέρασε ένας χρόνος περίπου από την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών και λίγοι μήνες από την υιοθέτησή της από το ελληνικό κοινοβούλιο, ως νόμο του κράτους, με τον οποίο η γειτονική χώρα αναγνωρίζεται ως «Βόρεια Μακεδονία», αλλά όπως φαίνεται οι γείτονες δεν έχουν συμμορφωθεί πλήρως με την εφαρμογή της.

Και αυτό γιατί ενώ έχουν αλλάξει δεκάδες επιγραφές δρόμων και κτιρίων, οι χρήσεις των τίτλων «Αιώνια Μακεδονία» και «Μακεδονία ο επόμενος προορισμός σου» στην τουριστική καμπάνια της Βόρειας Μακεδονίας, δεν έχουν ακόμα τροποποιηθεί, κάτι που δεν συνάδει με τα όσα προβλέπει η συμφωνία, καθώς δεν χρησιμοποιούν τον όρο «Βόρεια».

ΑΛΥΤΡΩΤΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ

Μια ματιά στα επίσημα τουριστικά website της γειτονικής χώρας exploringmacedonia.com και macedonia-timeless.com θα δει κανείς παντού τον όρο «Μακεδονία» χωρίς κάποια αλλαγή, που να παραπέμπει στον όρο «Βόρεια Μακεδονία».

Ειδικότερα, το exploringmacedonia.com περιλαμβάνει αναφορές όπως: «μοναστήρια της Μακεδονίας, μακεδονικά κρασιά, μακεδονική εθνική τουριστική διαδρομή», ενώ από την πλευρά του το website της «Αιώνιας Μακεδονίας» επονομάζεται ως το «επίσημο τουριστικό website της Μακεδονίας».

Την ανάγκη για την άμεση κυβερνητική προσφυγή στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, αναφορικά με την τουριστική καμπάνια, επισημαίνει στο Sputnik ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γρηγόρης Τάσιος. 

«Θα πρέπει το συντομότερο η κυβέρνηση να προσφύγει στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού και να ζητήσει την αλλαγή του όρου. Η Ελλάδα πρέπει επιτέλους να διεκδικήσει τα αναφαίρετα δικαιώματα της στον Τουρισμό», αναφέρει.

«Όταν η κυβέρνηση υπέγραφε τη Συμφωνία των Πρεσπών δεν προέβλεψε την άμεση διευθέτηση του ζητήματος. Αυτό είναι και ένα από τα χαρακτηριστικά της προχειρότητας της συμφωνίας, για ένα τόσο σημαντικό κομμάτι, όπως ο τουρισμός», προσθέτει.

«Ιδεατά, δεν θα θέλαμε να περιλαμβάνεται ο όρος “Μακεδονία”, στην τουριστική καμπάνια της γείτονος. Ωστόσο, οι τουριστικοί φορείς δεν μπορούν να λύσουν τα πολιτικά ζητήματα. Δεν είμαστε αυτοί που αποφασίζουμε. Υπάρχει, καλώς ή κακώς, η Συμφωνία των Πρεσπών. Θα πρέπει, με βάση αυτή, να γίνουν κάποιες κινήσεις, ώστε τα πράγματα να αλλάξουν διάσταση. Η Συμφωνία πρέπει να επεκταθεί και στην τουριστική βάση», επισημαίνει ο Γρηγόρης Τάσιος.

«Η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού υποστήριξε ότι η χώρα έχει μεγάλη δύναμη στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού. Έφτασε η ευκαιρία να αποδειχθεί αν αυτό είναι αληθές ή όχι», προσθέτει.

«Τα Σκόπια παραδοσιακά χρησιμοποιούσαν τον όρο “Μακεδονία” στις τουριστικές εκθέσεις και δημιούργησαν κάτι δεδομένο για το παγκόσμιο τουριστικό γίγνεσθαι, το οποίο επιβάλλεται να αλλάξει. Η τουριστική καμπάνια των Σκοπίων η οποία τους παρουσιάζει ως κληρονόμους της Αρχαίας Μακεδονίας ξεκίνησε το 1999. Αυτή η πρόκληση οδηγήθηκε στην κλιμάκωσή της, με την — εκτός πραγματικότητας — αναφορά, με τον τίτλο «Αιώνια Μακεδονία», από το 2009, όταν και η κυβέρνηση Γκρουέφσκι χρησιμοποιούσε και τον τουρισμό ως όχημα αλυτρωτικών βλέψεων. Φυσικά, όλη αυτή η εκστρατεία στον τουρισμό γινόταν για καθαρά πολιτικούς λόγους, με σποτάκια που ακόμα και σήμερα τους παρουσιάζουν ως απόγονους των αρχαίων Μακεδόνων. Οικειοποιήθηκαν την ελληνική ιστορία», τονίζει.

Όπως επισημαίνει ο ίδιος:

«Μάλλον οι γείτονες πρέπει να αναζητήσουν την ευκαιρία να διαμορφώσουν μια νέα τουριστική καμπάνια, μακριά από τα αρχαία ελληνικά σύμβολα».

Όπως εκτιμά, πάντως ο ίδιος, το ζήτημα μάλλον θα το διαχειριστεί η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επερχόμενες εκλογές καθότι η προεκλογική εκστρατεία θα «παγώσει» τις εξελίξεις.

ΔΙΑΞΙΦΙΣΜΟΙ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

Το περασμένο Σαββατοκύριακο ΝΔ και ΚΙΝΑΛ, επιτέθηκαν στην κυβέρνηση για τη χρήση του όρου «Μακεδονία» με το Υπουργείο Εξωτερικών να απαντά.

«Μετά την απαράδεκτη υποχώρηση της κυβέρνησης Τσίπρα να παραδώσει άνευ όρων στους γείτονες τη δήθεν “μακεδονική ταυτότητα και γλώσσα”, ο όρος “Βόρεια” απλά θα εκφυλιστεί και θα ξεχαστεί», επισήμανε μεταξύ άλλων η ΝΔ, ενώ το ΚΙΝΑΛ τόνισε ότι «λίγους μήνες μετά την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών και οι γείτονες την ακυρώνουν στην πράξη χρησιμοποιώντας επισήμως το όνομα Μακεδονία».

Share.