fbpx

«Ράβε-ξήλωνε» στην Ολυμπία Οδό με το Πάτρα-Πύργος στον αέρα!

0

ΤΙ ΑΝΕΦΕΡΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Ο ΝΕΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

ΕΝΤΟΝΟ άρωμα Μεσσηνίας έχουν τα νέα δεδομένα που θα ισχύσουν σε τρία μεγάλα οδικά έργα της χώρας, τα οποία αποτελούν «παραδείγματα προς αποφυγή» όπως προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχιλ. Καραμανλή, μιλώντας στη Βουλή κατά την τρίτη ημέρα των προγραμματικών δηλώσεων της νέας κυβέρνησης.

Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου

Ένα από αυτά, αφορά στις οκτώ εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος. Τα άλλα δύο έργα, είναι η Αμβρακία Οδός και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, με όλα, να έχουν ήδη μπει στο μικροσκόπιο της νέας ηγεσίας του υπουργείου, προκειμένου να βρεθούν λύσεις για την έναρξη και υλοποίησή τους. «Τα μεγάλα έργα για εμάς, δεν είναι εργαλεία υφαρπαγής ψήφων, ούτε εντυπωσιασμού και λαϊκισμού. Είναι εργαλεία ανάπτυξης», σημείωσε ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τονίζοντας πως μόνο με ένα ισορροπημένο πρόγραμμα υποδομών θα ξεπεράσουμε την κρίση. «Βέβαια όλοι γνωρίζουμε ότι οι πόροι είναι περιορισμένοι. Όλοι γνωρίζουμε ότι λεφτά δεν υπάρχουν», είπε ο κ. Καραμανλής, που σημειώνοντας πως οι «μεγάλες εκπτώσεις» έχουν ως αποτέλεσμα να πληρώνουμε πιο ακριβά τα έργα και να τα κάνουμε σε διπλάσιο και τριπλάσιο χρόνο. «Αντιθέτως, οι συμβάσεις παραχώρησης που η Νέα Δημοκρατία θεσμοθέτησε το 2006 στα μεγάλα οδικά έργα, είναι πιο αποτελεσματικές, με μικρότερο κόστος και πιο γρήγορες από τα «κλασσικά» δημόσια έργα», σημείωσε, φέροντας ως παράδειγμα τη σήραγγα Ραψομμάτη στην Τρίπολη, μια σήραγγα δύο κατευθύνσεων με ίδιες συνθήκες κατασκευής, η μία εκ των οποίων έγινε με Σύμβαση Παραχώρησης, σε 2 χρόνια και η δεύτερη, ως κλασσικό δημόσιο έργο, σε 14 χρόνια και με σχεδόν διπλάσιο κόστος!

Στο σημείο εκείνο ο νέος υπουργός, στάθηκε εκτενώς στο Πάτρα Πύργος, το οποίο όπως είπε, ήταν προγραμματισμένο από την τότε κυβέρνηση της ΝΔ να δημοπρατηθεί τον Μάρτιο του 2015, αλλά ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ και το… έσπασε σε 8 κομμάτια, με 3 από αυτά, να είναι ακόμη στον… αέρα! Και ας ελπίσουμε αυτό το… ράβε-ξήλωνε στην Ελλάδα όταν αλλάζουν οι κυβερνήσεις να μη συνεχιστεί στο νότιο τμήμα της Ολυμπίας Οδού, αλλά να βρεθούν τρόποι ώστε οι δεσμεύσεις για ολοκλήρωση μέχρι την Τσακώνα να υλοποιηθούν το συντομότερο δυνατόν! Ηδη χάθηκε μια πενταετία!

Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΖΕΙ ΤΟ ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ

«Είμαστε σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε τελικά να προχωρήσουμε σε λύση όσο το δυνατόν ταχύτερη και με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση. Εμείς αυτό το έργο έχουμε δεσμευτεί να το κάνουμε. Και θα το κάνουμε», δήλωσε ο Κώστας Καραμανλής, που έκανε ειδική αναφορά στην κατάτμησή του σε 8 κομμάτια. «Στα 3 δεν έχουν καν υπογραφεί συμβάσεις και για τα υπόλοιπα 5 έργα δεν έχει ξεκινήσει η υλοποίηση, ενώ δόθηκε προκαταβολή μόνο σε ένα», είπε ο υπουργός που… πέταξε και μια βόμβα πολλών μεγατόνων!

50 ΧΙΛ. ΤΟΝΟΙ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ!

Όπως αποκάλυψε στη Βουλή ο Κώστας Αχ. Καραμέλας, στην 5η εργολαβία αυτό που έχει παραληφθεί σήμερα, είναι μια χωματερή με 50.000 τόνους απορρίμματα! «Όπως είναι σήμερα το έργο, οδηγείται σε αδιέξοδο. Είναι εκτός πραγματικότητας να συζητάμε απλώς αν θα καθυστερήσει ή αν θα χαθούν χρήματα. Το έργο είναι κυριολεκτικά στον αέρα. Χρειάζεται μια ριζική λύση», είπε και απομένει να δοθούν και απαντήσεις αναφορικά με τις 50.000 τόνους απορριμμάτων, τα οποία μάλιστα για να καθαρίσει ο εργολάβος, φέρεται να ζητά, 2 εκατ. ευρώ!

ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Το ζήτημα των υποδομών ειδικά για τη Μεσσηνία, με δεδομένη την τουριστική ανάπτυξη, είναι μείζον, όπως κάτι περισσότερο από μεγάλος και ο προβληματισμός για το μέλλον πολλών από αυτές, αφού τίποτε δεν είναι ξεκάθαρο, όπως και για το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη! Αναπάντητα, παραμένουν ακόμη τα ερωτήματα όσον αφορά και στην κατάληξη του Πάτρα – Πύργος, το κομμάτι Καλό Νερό – Τσακώνα, για το οποίο μετά την απένταξή  του, έχει χυθεί πολλή μελάνη, με το μέλλον του ωστόσο, να διαγράφεται αβέβαιο!

Share.