Στις πόλεις που μπορούν να δρομολογήσουν τραμ και η Καλαμάτα σύμφωνα με νέα μελέτη!

0

ΤΗΝ τιμητική τους είχαν άλλη μια φορά τα έγκυρα ρεπορτάζ της «Φ» για το μείζον θέμα του σιδηροδρόμου με αφορμή την λαϊκή απαίτηση αλλά κυρίως των τοπικών φορέων, για επαναλειτουργία του τρένου στη Μεσσηνία μετά το αναπτυξιακό συνέδριο στον Πύργο και την κινητικότητα που υπάρχει.

Άλλη μια φορά η Ένωση Σιδηροδρομικών Υπαλλήλων αναδημοσίευσε το ρεπορτάζ μας καθώς είναι διάχυτη η εκτίμηση ότι η συντήρηση-ανακαίνιση του δικτύου από Πύργο-Καλονερό-Καλαμάτα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα, αλλά κυρίως να αρθεί η σιδηροδρομική απομόνωση της Πελοποννήσου σε σχέση ακόμα και με άλλες βαλκανικές χώρες.

Από την ένωση των σιδηροδρομικών πάντως βγήκε κι άλλη μια είδηση, καθώς υπάρχει όπως αποκαλύπτουμε σήμερα μελέτη για 14 πόλεις στην Ελλάδα που μπορεί να δρομολογηθεί τραμ και στις οποίες περιλαμβάνεται φυσικά η Καλαμάτα.

Σύμφωνα με την πηγή του δημοσιεύματος αναφέρεται ότι: “Στις λίγες χώρες της Ευρώπης που έχουν μόνο ένα σύστημα τραμ συγκαταλέγεται η Αθήνα. Κατά καιρούς (ειδικά προεκλογικές περιόδους) έχουν βγει στην επιφάνεια σχέδια και μελέτες για την ανάπτυξης συστημάτων τραμ σε αρκετές πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα, ο Βόλος, το Ηράκλειο, η Πάτρα, η Λάρισα και η Καλαμάτα, ωστόσο ποτέ δεν προχώρησε κάτι παραπάνω από αυτό.

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΤΡΑΜ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ…

Τα συστήματα τραμ όπως αποδεικνύει η παρουσία τους σε περισσότερες από 200 πόλεις της Ευρώπης δεν είναι ιδανικά μόνο για μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα, η Βουδαπέστη, το Βερολίνο, το Μιλάνο κ.α. αλλά και σε πόλεις με πληθυσμό που μπορεί να είναι από 500.000 αλλά και λιγότερο μέχρι και 100.000.

Στην περίπτωση της Ελλάδας, αποδεικνύεται πως κριτήρια για την ανάπτυξη Τραμ με παράδειγμα τις παραπάνω πόλεις αλλά και δεκάδες άλλες στην Ευρωπαϊκή επικράτεια, πληρούν πέρα από τη Θεσσαλονίκη που έχει πληθυσμό άνω του 1 εκατ. και μπορεί να το προσθέσει ως συμπληρωματικό του Μετρό, τουλάχιστον επτά: η τριάδα Ηράκλειο, Λάρισα και Πάτρα που έχουν περίπου 300.000 κατοίκους μητροπολιτικά, και Ιωάννινα, Βόλος, Καβάλα και Καλαμάτα. Τα τραμ μπορούν να ενταχθούν στις πόλεις σε πεζοδρομημένους άξονες, να τις ενώσουν με σημαντικά σημεία όπως Σιδηροδρομικούς Σταθμούς, ΚΤΕΛ, Νοσοκομεία, Πανεπιστήμια και να λειτουργήσουν καταλυτικά στην περιβαλλοντική, αισθητική και ουσιαστική αναδιαμόρφωση της λειτουργίας των αστικών μεταφορών στις πόλεις που θα μπορούσε να εγκατασταθεί.”

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΖΙΚΑΣ
Share.