Στο ναδίρ η κίνηση της αγοράς στις ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις!

0

Από το κακό, στο… χειρότερο φαίνεται πως πηγαίνουν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις των εμπορικών καταστημάτων, αφού ούτε οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν πια τόσο συχνά αγορές, ούτε και οι επαγγελματίες προφανώς, να πωλούν σχεδόν όλο τον χρόνο, σε καλύτερες τιμές τα προϊόντα τους. Άλλωστε, αυτό, επιβεβαιώνει και το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών  (ΙΝΕΜΥ) της ΕΣΕΕ, το οποίο σε έρευνα με δείγμα 300 επιχειρήσεων, διαπίστωσε πως κάθε… φέτος, είναι και χειρότερα. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας, το 70% των επιχειρήσεων, ο συντριπτικός δηλαδή αριθμός των 7 στις 10, σημείωσαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με τις εαρινές εκπτώσεις του Μαΐου του 2018. Επίσης, σχεδόν τα μισά καταστήματα, το 48% δε μοιάζουν να κερδίζουν κάτι στο συνολικό τζίρο της ανοιξιάτικης και καλοκαιρινής περιόδου, με το  41% μάλιστα, να θεωρεί ότι το συγκεκριμένο μέτρο, έχει αρνητικό αντίκτυπο Αξίζει να σημειωθεί πως το 75% των επιχειρήσεων διαφωνεί με την εφαρμογή του μέτρου των ενδιάμεσων εκπτώσεων, αν και λόγω του ανταγωνισμού, το 82% των επιχειρήσεων συμμετείχε σε αυτές, πριν από μερικές ημέρες.

Η ΑΛΗΘΕΙΑ
ΓΙΑ ΤΙΣ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως 6 στις 10 επιχειρήσεις πραγματοποίησαν εκπτώσεις μεταξύ 11% και 40% και πως οι μισές, το 51% αυτών τουλάχιστον που έλαβαν μέρος στην έρευνα, είχε καλύτερες τιμές σύνολο των εμπορευμάτων, με μόλις το 12% να πουλά φθηνότερα και τα προϊόντα νέων παραλαβών. Σε ό,τι αφορά σε, στη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή της εαρινής εκπτωτικής περιόδου επιβεβαιώνεται η κυρίαρχη τάση που καταγράφεται σε όλες τις έρευνες του ΙΝΕΜΥ για τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές, όπου το 75% δεν έμεινε καθόλου ικανοποιημένο. Άλλωστε, η ανάγκη απασχόλησης προσωπικού την Κυριακή, καλύπτεται κατά κύριο λόγο προσωπικά από τον ίδιο τον επιχειρηματία, με τους 8 στους 10, το 83%, να επισημαίνουν πως παρατηρείται αύξηση του λειτουργικού τους κόστους.

Η ΔΗΛΩΣΗ
ΤΟΥ
ΠΡΟΕΔΡΟΥ

«Είναι καταφανές πως οι ενδιάμεσες εκπτώσεις όχι μόνο δεν προσθέτουν έσοδα, αλλά αφαιρούν πόρους από τις εμπορικές επιχειρήσεις, χωρίς ταυτόχρονα να διευκολύνουν στην πράξη τις αγορές των καταναλωτών. Χρόνο με το χρόνο, κατά την εαρινή εκπτωτική περίοδο, η αγοραστική κίνηση και ο τζίρος μειώνονται και το μόνο που αυξάνεται είναι η δυσαρέσκεια της αγοράς. Έχουμε κατ’ επανάληψη τονίσει πως ο πρέπει να βάλουμε ένα φρένο στην απαξίωση του θεσμού των εκπτώσεων και στην κατεύθυνση αυτή το πρώτο, σημαντικό βήμα είναι η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Είναι καιρός να ανακτήσει ο θεσμός των εκπτώσεων την αξιοπιστία του, ώστε και οι καταναλωτές να απολαμβάνουν πραγματικά μειωμένες τιμές και τα καταστήματα να δουν καλύτερες μέρες. Ευελπιστούμε πως η Γενική Γραμματεία Εμπορίου δεν θα καθυστερήσει άλλο στην ικανοποίηση του αιτήματος της ΕΣΕΕ και όλου του εμπορικού κόσμου», σημείωσε ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Γιώργος Καρανίκας.

Γεωργία Αναγνωστοπούλου

Share.