fbpx

Βάρβαρες και άνευ ουσίας παραδόσεις

0

ΓΙΑ ΑΛΛΗ μια φορά και φέτος είχαμε νεκρό στο δήθεν «Ζεϊμπέκικο της Φωτιάς» από τα «επαναστατικά» μπουλούκια, στο πάρκινγκ  – αρένα της Καλαμάτας. Ο άτυχος εικονολήπτης Κ.Θ, βιντεοσκόπησε τον θάνατό του από σαϊτα-πύραυλο  που ξέφυγε από τα χέρια σαϊτομάχου. Άφησε την τελευταία του πνοή στο βωμό της ενημέρωσης για εκδηλώσεις ενός «πολιτισμού» που δεν έχει καμία σχέση με πολιτισμό αλλά  με αγριότητα. Κι ενώ τα άλογα των Τούρκων το βάζανε στα πόδια βλέποντας τις σαϊτες των  αγωνιστών πριν 200 χρόνια χωρίς να σκοτώνεται κανένα,  σήμερα οι σαϊτες αυτές προκαλούν και θανάτους ειρηνικών θεατών. Αυτό το απαράδεκτο πλέον έθιμο, αποτελεί  ένα κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς Καλαμάτας και Μεσσήνης των τελευταίων 150 χρόνων, που ήρθε η ώρα να καταργηθεί άμεσα λόγω της επικινδυνότητάς του. Δεν προσφέρει απολύτως τίποτα –εκτός από θανάτους και τραυματισμούς- στον τουρισμό και στην εμπορική κίνηση της περιοχής. Ο κόσμος δεν έρχεται στην Καλαμάτα για να πνιγεί στον καπνό βλέποντας σεληνιασμένους να κουνάνε τα ανθρωποκτόνα πυραυλάκια τους, έρχεται για να απολαύσει τη φύση, τη θάλασσα, τις αρχαιότητες, τα θαυμάσια προϊόντα της, την φιλοξενία των ανθρώπων της.

Του ΚΩΣΤΑ Α. ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΥ
Δημοτικού συμβούλου Μεσσήνης

Να όμως που και ο ίδιος ο δήμαρχος και υποψήφιος περιφερειάρχης Π. Νίκας, υπερασπίζεται με ζέση το άθλιο αυτό «πολιτιστικό»  προϊόν λέγοντας ότι «είναι στο DNA των Καλαματιανών και αν το απαγορεύσουμε θα υπάρξουν αντιδράσεις».  Ε, και τι έγινε αν υπάρξουν αντιδράσεις από μερικές δεκάδες μπουλουκιών; Ας βρουν κάτι άλλο πιο ειρηνικό να ασχοληθούν. Ή ας τους προτείνει και ας βοηθήσει η δημοτική Αρχή για κάτι πιο ανθρώπινο. Αλλά εδώ πρυτανεύει η πολιτική αναλγησία. Μπροστά στις επερχόμενες εκλογικές μάχες, η απώλεια ζωών, είτε από σαϊτες είτε από μπαλωθιές σε άλλα μέρη της χώρας, είναι προτιμότερη από πιθανή απώλεια ψήφων. Κι έτσι, οι νεκροί στον βωμό ενός υποτιθέμενου πολιτισμού προερχόμενου από τα χρόνια της τουρκοκρατίας θα αυξάνονται, ενώ η απώλειά τους θα δικαιολογείται με την υποκριτική και  εύκολη μεταφυσική της «κακιάς στιγμής».

Share.