ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

«Μέτρα… χθες», ζητεί να ληφθούν στο δρόμο μπροστά στον ΟΑΕΔ!

0

Αίσθηση προκαλούν τα συμπεράσματα του πορίσματος, το οποίο συνέταξε ο εγγεγραμμένος στους πίνακες της Εισαγγελίας Καλαμάτας,  ειδικός πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων Γιώργος Μπούρας, ύστερα από αίτημα της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου και του επικεφαλής της, Μανώλη Μάκαρη. Ο κ. Μάκαρης, απευθύνθηκε στον ειδικό πραγματογνώμονα, ύστερα από το τραγικό θανατηφόρο τροχαίο στο ύψος του ΟΑΕΔ, από το οποίο κατέληξε η 23χρονη Βίκυ Λυμπεροπούλου από τα Αρφαρά, η οποία παρασύρθηκε από αυτοκίνητο, στην προσπάθειά της να διασχίσει το δρόμο.

ΤΙ ΕΔΕΙΞΕ Η ΑΥΤΟΨΙΑ

Αξίζει να σημειωθεί πως στο εν λόγω σημείο, το όριο ταχύτητας της είναι τα πενήντα χιλιόμετρα ανά ώρα (50Khm/h) και αυτό γιατί είναι κατοικημένη περιοχή και υπάρχει διάβαση πεζών, αλλά και πινακίδα με ένδειξη ότι διέρχονται πεζοί.

«Οι ταχύτητες που αναπτύσσουν οι οδηγοί των οχημάτων  είναι μεγάλες, επικίνδυνες και ανεπίτρεπτες, αφού οι οδηγοί των οχημάτων  δεν θα μπορούσαν  να συγκρατήσουν το όχημα τους σε περίπτωση που θα χρειαστεί να το κάνουν, και συγκεκριμένα όταν βρεθεί στην πορεία τους κάποιος πεζός, δηλαδή οι οδηγοί κατά πλειοψηφία δεν τηρούν τα άρθρα 19 και 20 του Κ.Ο.Κ τα οποία προσδιορίζουν τα όρια ταχύτητας», επισημαίνει διατυπώνοντας τα συμπεράσματα που εξήγαγε ο πραγματογνώμονας, ο οποίος στέκεται ιδιαίτερα στα του φωτισμού. «Ο φωτισμός της ευρύτερης περιοχής και συγκεκριμένα από την Δύση του ηλίου έως και την Ανατολή του, είναι παντελώς ανεπαρκής  διότι οι  λαμπτήρες φωτισμού που βρίσκονται  στο συγκεκριμένο σημείο είναι χρώματος πορτοκαλί και φωτίζουν εν μέρει και μόνον το συγκεκριμένο σημείο, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να μην αντιλαμβάνονται τον διερχόμενο χώρο από απόσταση ασφαλείας», αναφέρει ο κ. Μπούρας, ο οποίος κάνει συγκεκριμένες προτάσεις για τη λήψη μέτρων.

ΠΟΙΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ

«Μία λύση που μπορεί να δώσει η αρμόδια αρχή ώστε  να μην θρηνήσουμε και άλλο συμπολίτη μας, είναι να τοποθετήσει ένα ραντάρ που να καταγράφει την ταχύτητα του οχήματος και επίσης ένα παλλόμενο φανάρι ή πριν το ραντάρ ταχύτητας ή μετά από το ραντάρ. Επί πλέον να  τοποθετήσουν ένα φανάρι πεζών που θα είναι μόνιμα πράσινο για τα οχήματα, αλλά θα ανάβει κόκκινο όταν θα πατάει το μπουτόν κάποιος πεζός για να περάσει απέναντι, και επίσης να δημιουργηθεί νησίδα εις το κέντρον της όδου για να μπορεί ο πεζός να σταματά προσωρινά μέχρι να περάσει απέναντι, και τέλος να γίνει αλλαγή στο  φωτισμό από πορτοκαλί σε λευκό για να υπάρχει καλύτερη ορατότητα και περισσότερη φωτεινότητα στο σημείο εκείνο», τονίζει ο Γιώργος Μπούρας, ο οποίος προτείνει τα ίδια μέτρα και στο σημείο από τα φανάρια του Ασπροχώματος, μέχρι τη Μεσσήνη. Τέλος, ο ειδικός πραγματογνώμονας, προτείνει να κατασκευαστείς το σημείο αερογέφυρα, αν όχι τσιμεντένια που ίσως να κοστίζει ακριβά, μία μεταλλική που έχει κόστος σαφώς πολύ μικρότερο, αλλά θα παρέχει ασφαλή διέλευση. «Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ληφθούν  άμεσα μέτρα ασφαλείας  στο συγκεκριμένο σημείο χωρίς να υπολογιστή το χρηματικό  κόστος και τούτο  για την χωρίς κίνδυνο  διέλευση των πεζών από την μία πλευρά του δρόμου  στην άλλη, ώστε να μ θρηνήσουμε στο μέλλον και  άλλα θύματα στο συγκεκριμένο σημείο».

Η ΔΗΛΩΣΗ  ΜΑΚΑΡΗ

«Η δημοτική παράταξη «Ανοιχτός Δήμος -Ενεργοί Πολίτες» έχει  επανειλημμένως  θέσει  το μείζον ζήτημα της αυξημένης συχνότητας τροχαίων ατυχημάτων στην περιοχή  της νέας εισόδου της Καλαμάτας από το κόμβο της Διασποράς έως την διασταύρωση Ασπροχώματος. Για αυτό το λόγο είχαμε προτείνει σειρά παρεμβάσεων για την άρση της επικινδυνότητας, την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία πεζών και οδηγών. Δυστυχώς δεν εισακουσθήκαμε. Μετά το πρόσφατο τραγικό συμβάν στην περιοχή αυτή, και συγκεκριμένα  έξω από τον ΟΑΕΔ, απευθυνθήκαμε σε πραγματογνώμονα τροχαίων ατυχημάτων, ο οποίος διενήργησε αυτοψία στην συγκεκριμένη  περιοχή και προτείνει σειρά μέτρων, τα οποία ήδη θέσαμε υπόψη του Δημοτικού Συμβουλίου και ζητούμε από τη Δημοτική Αρχή να προχωρήσει στην άμεση υλοποίησή τους, ώστε να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα», δηλώνει ο Μανώλης Μάκαρης.

Γεωργία Αναγνωστοπούλου

Leave a Reply