ΤΑ ΠΑΡΤΙ των αποχαιρετισμών ανέκαθεν ήταν μελαγχολικά, αλλά όσοι πάνε σε αυτά δεν το ’χουν σκοπό να σκάσουν κιόλας από το βάρος της μελαγχολίας στη διάθεσή τους.
ΤΟ ΠΑΡΤΙ είναι πάντα πάρτι, ακόμα κι όταν δεν είναι «κοκτέιλ» και δεν διαθέτει έναν Πίτερ Σέλερς για να ελαφρύνει την ατμόσφαιρα με το ξαφνικό του χιούμορ.
ΤΟ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΤΗΡΙΟ πάρτι πάντως του Kalamata:21, μόνο μελαγχολικό δεν ήταν ενώ οι παρευρισκόμενοι σχεδόν έπλεαν σε πελάγη ευτυχίας, όσοι τουλάχιστον γνώριζαν ήδη πως το Γραφείο Υποψηφιότητας γίνεται Πολιτιστικής Ανάπτυξης και εντάσσεται στη «Φάρις», όπως είχε νωρίτερα αναφέρει ο δήμαρχος ανακοινώνοντας ως άλλος… Βαρουφάκης την ενεργοποίηση του PLAN B, για το οποίο ήδη έχουν ακουστεί κατά καιρούς πολλά και πλέον μένει να δούμε στην πράξη τι θα ισχύσει απ’ όλα αυτά.
ΚΑΤΑΡΧΑΣ σαν ιδέα το PLAN B είναι ενδιαφέρουσα και σηματοδοτεί την εκκίνηση στην «επόμενη μέρα» της πόλης, αλλά η ένταξή του στη «Φάρις» αποτελεί ήδη ανασταλτικό στοιχείο, το οποίο θα έχει επιπτώσεις.
Η ΜΟΝΗ λύση είναι η πλήρης αυτονομία του Γραφείου Πολιτιστικής Ανάπτυξης, αλλά δεν ξέρω αν κάτι τέτοιο είναι στις προθέσεις της δημοτικής αρχής.
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αναπτυχθεί σε κατάσταση εναγκαλισμού με οποιαδήποτε δομή εξουσίας όσο και αν αυτή ισχυρίζεται ότι θα στηρίξει κάθε ενωτική προσπάθεια.
ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ενδιαφέρον έχει ποιοι θα στελεχώσουν το γραφείο αυτό, που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να είναι υπάλληλοι του Δήμου.
ΓΙΑ όλα αυτά όμως έχουμε πολλά να πούμε τις επόμενες μέρες, τώρα θα σταθούμε στο πάρτι που έγινε στο YIAMAS του Elite City Resort που έδωσαν το παρών όσοι βοήθησαν στη διεκδίκηση του Πολιτιστικής Πρωτεύουσας και όσοι νόμιζαν ότι βοηθούσαν ασκώντας κριτική αφ’ υψηλού και άλλοι διάφοροι που είδαν φως και μπήκαν.
Ο ΟΙΝΟΣ Μεσσηνιακός και άφθονος ενώ και τα περισσότερα εδέσματα από τοπικά προϊόντα, τιμήθηκαν δεόντως, εξαιρετική και η μουσική υπόκρουση από τις επιλογές του dj Τζίμη Κωνσταντοπούλου.
ΤΟ ΠΑΡΤΙ περιλάμβανε και σύντομες ομιλίες με πλέον εύστοχη του Έκτορα Τσατσούλη, που έντεχνα άφησε και αιχμές ως προς την υποστήριξη του εγχειρήματος και αν έλεγε ονόματα θα ήταν ακόμα καλύτερα.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ο ΠΟ.ΚΑ. YIO ή Πολύδωρος Καρυοφύλλης, που άφησε τον συναισθηματισμό του να ξεχειλίσει και να καταλήξει σε υπερβολή, ενώ εκ μέρους των εθελοντών μίλησε ο νεαρός Βασίλης Ηλιακόπουλος, που ζήτησε σε έντονο τόνο μάλιστα από τους επιχειρηματίες να κάνουν περισσότερα για την πόλη.
ΑΠΟ τις ομάδες εργασίας μίλησε ο Ανδρέας Ζαγάκος που έκλεψε την παράσταση ανακοινώνοντας μάλιστα καταχειροκροτούμενος και την κίνηση Τζενερέισιον Kalamata:21, που θα λειτουργεί ως ομπρέλα υποστήριξης στα κεκτημένα της διεκδίκησης και των όσων χρειάζεται ακόμη να γίνουν για ένα μακρόπνοο επιχειρησιακό σχεδιασμό για τον πολιτισμό.
ΤΙΣ ΟΜΙΛΙΕΣ έκλεισε ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας, που μίλησε για τη συνέχιση της προσπάθειας και μη παραλείποντας να αφήσει αιχμές ότι υπήρξε σκοπιμότητα να ευνοηθεί το κέντρο γι’ αυτό και προτιμήθηκε η Ελευσίνα για τον τίτλος της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας.
Η ΑΠΟΨΗ αυτή βέβαια είναι κραυγαλέα λανθασμένη, αλλά προφανώς αυτό δεν απασχολεί το δήμαρχο, ο οποίος για τους δικούς του λόγους εμμένει στην άποψή του που ναι μεν είναι αληθοφανής, αλλά όχι και η αλήθεια.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ είναι ότι η Ελευσίνα είχε επαρκέστερο φάκελο από της Καλαμάτας και το κυριότερο, δεν έκρυψε τα προβλήματά της αντίθετα φρόντισε να τα αναδείξει όσο γινόταν περισσότερο και να τα κάνει σημαία στη διεκδίκησή της.
Η ΕΛΕΥΣΙΝΑ είναι μια πόλη που πεθαίνει και θέλει να ζήσει σε αντίθεση με την Καλαμάτα, που είναι ζωντανή κι ακόμα πασχίζει να βρει το νόημα της ζωής της, κομπάζοντας μάλιστα για τα πλεονεκτήματα της, κρύβοντας παράλληλα τα προβλήματα της έναν εσμό ιδεοληψιών.
ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ μέρα όλα αυτά χρειάζεται να παραμεριστούν επιτέλους οριστικά και αμετάκλητα.
Η ΚΑΛΑΜΑΤΑ στην επόμενη μέρα οφείλει να αξιοποιήσει τα όσα θετικά προέκυψαν από την προσπάθεια της διεκδίκησης κι αυτό θα γίνει μόνο μέσα από έναν ανοιχτό διάλογο, χωρίς αποκλεισμούς και παρωπίδες που πρωταγωνιστούσαν μέχρι τώρα και λειτουργούσαν με ανασταλτικά τρόπο.
ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ μέρα οι μέχρι τώρα αυταρχικές συμπεριφορές των λογής πολύξερων δεν χρειάζεται να έχουν καμία θέση, ούτε να ποδηγετούν κάθε δημιουργική πρωτοβουλία και προς αυτή τη κατεύθυνση ο πρώτος που οφείλει να δώσει το καλό παράδειγμα είναι ο ίδιος ο δήμαρχος.
ΑΠΟ ΚΕΙ και πέρα ο ρόλος των Τζενερέισον Kalamata:21, όπου το 21 παραμπέιε στον 21ο αιώνα και όχι στο 1821, χρειάζεται να είναι παρεμβατικός και δημιουργικά κριτικός για να είναι και χρήσιμος.
ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ βέβαια.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ και υγιαίνετε φίλτατοι αναγνώστες και καλή εβδομάδα.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΝΤΕΣ
46 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα
Leave a Reply