Ευθύνες στο δήμαρχο και τη δημοτική αρχή για την «ήττα» καταλογίζει η μείζων μειοψηφία

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΕΥΡΩΠΗΣ 2021

 

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΛΕΟΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ

ΞΕΚΑΘΑΡΕΣ αιχμές κατά του δημάρχου Παναγιώτη Νίκα και της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης «Φάρις» αφήνει ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου Καλαμάτας Μανώλης Μάκαρης, αναφορικά με την μη κατάκτηση του τίτλου της Πολιτιστικής Πρωτεύσας της Ευρώπης για το 2021. Ο κ. Μάκαρης σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μαζί με στελέχη της παράταξή του, επεσήμανε πως μέρος της ευθύνης σε πολιτικό επίπεδο, αναλογεί αδιαμφισβήτητα στον κ. Νίκα, καθώς «είχε πάρει όλο το θέμα επάνω του, δεν άφησε κανέναν να συνδράμει», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η συνέντευξη αυτή, σχεδόν… διφορούμενη, είχε δύο βασικά χαρακτηριστικά, την απόδοση ευθυνών, αλλά και την ανάγκη συνεργασίας από ‘δω και στο εξής, πολιτών και φορέων για τη διατήρηση και ενίσχυση των κεκτημένων, γιατί έγινε απ’ όλους η παραδοχή ότι υπήρξε και η θετική πλευρά της υπόθεσης, όπως ανέφερε άλλωστε και ο Μανώλης Μάκαρης. «Στα θετικά αποτελέσματα, ανήκει το γεγονός ότι άνοιξε η συζήτηση για τον πολιτισμό στο δήμο, ένα θέμα που είχε βαλτώσει τα τελευταία χρόνια, χωρίς να υπάρχει ξεκάθαρη στρατηγική και φυσικά και το ότι στη διαδικασία της διεκδίκησης συμμετείχαν πολλοί συμπολίτες μας, οι οποίοι είναι άξιοι συγχαρητηρίων», ανέφερε ο κ. Μάκαρης ο οποίος τόνισε πως ξεκίνησε μια προσπάθεια διαβούλευσης για σημαντικά θέματα που αφορούν στην πόλη. «Εμείς όπως γνωρίζετε, τη διαδικασία διαβούλευσης την έχουμε ξεκινήσει για άλλα θέματα, όπως ο αθλητισμός, συνεχίσαμε με τον πολιτισμό, πραγματοποιώντας δυο συναντήσεις για την πολιτιστική πρωτεύουσα και δεν σταματάμε εδώ», δήλωσε ο επικεφαλής του συνδυασμού της μείζονος μειοψηφίας, ο οποίος στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη αξιοποίηση των θετικών αποτελεσμάτων. «Ο όγκος της δουλειάς που παρήχθη, άλλα και το ανθρώπινο δυναμικό που δούλεψε γι’ αυτόν το σκοπό, πρέπει να αξιοποιηθεί από την πόλη για την εφαρμογή πολιτιστικής στρατηγικής», δήλωσε ο Μανώλης Μάκαρης που αναφέρθηκε για μια ακόμη φορά στον… ανασταλτικό παράγοντα που αποτέλεσε η δημοτική αρχή.

 ΗΤΑΝ ΤΡΟΧΟΠΕΔΗ  ΣΤΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ  Η  ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ 

«Η δημοτική αρχή, ήταν η βασική τροχοπέδη στη διεκδίκηση του τίτλου της πολιτιστικής πρωτεύουσας, δεν άνοιξε το εγχείρημα σε κεντρικό επίπεδο, το πήρε όλο επάνω της αποκλείοντας οποιονδήποτε άλλο επιθυμούσε να βοηθήσει», επεσήμανε ο Μανώλης Μάκαρης ο οποίος αιτιολόγησε τη θέση του. «Αρχικά, απέκλεισε τις δημοτικές παρατάξεις από την επιτροπή πολιτιστικού σχεδιασμού, επίσης δεν πραγματοποίησε την ειδική συνεδρίαση με θέμα τη στόχευση της πολιτιστικής πρωτεύουσας και καμία συνεδρίαση σε επίπεδο επικεφαλής παρατάξεων», εξήγησε ο κ. Μάκαρης που στάθηκε ιδιαίτερα και στο θέμα του εορτασμού της συμπλήρωσης 200 χρόνων από την έναρξη της Επανάστασης του 1821. «Αυτοεγκλωβίστηκε στον εορτασμό των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση κι ενώ χρησιμοποίησε τα 200 χρόνια για εσωτερική κατανάλωση και ψηφοθηρία, αντίθετα, σε επίπεδο διεκδίκησης δεν μπόρεσε να τα επικοινωνήσει σωστά, καθιστώντας το έτσι, σε βασικό παράδειγμα αποτυχίας διεκδίκησης του τίτλου», τόνισε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας ο οποίος κατήγγειλε τον κ. Νίκα πως δεν φρόντισε, όπως η Ελευσίνα να υπάρξει πανστρατιά δυνάμενων σε όλα τα επίπεδα.

ΘΟΛΟ ΚΑΙ  ΝΕΦΕΛΩΔΕΣ  ΤΟ ΑΦΗΓΗΜΑ

Ο Μανώλης Μάκαρης, έκανε ειδική μνεία και στο αφήγημα, το οποίο χαρακτήρισε θολό και νεφελώδες. «Δεν ήταν ξεκάθαρος ο λόγος για τον οποίο θέλαμε να κερδίσουμε την Πολιτιστική Πρωτεύουσα, δεν εξηγήθηκε γιατί θα έπρεπε η Καλαμάτα να πάρει τον τίτλο και ποια θα ήταν τα μακροπρόθεσμα οφέλη. Αντίθετα, στο αφήγημα της Ελευσίνας ανέφεραν απλά, πως θα αναβαθμίσουν την υποβαθμισμένη πόλη τους με όχημα τον πολιτισμό. Είναι λάθος να ψάχνουμε για εξωτερικούς εχθρούς, τη στιγμή που στην πρώτη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας στην οποία προκριθήκαμε, είπαμε πως όλα είναι εντάξει, ενώ στη δεύτερη, όπου το αποτέλεσμα δεν μας άρεσε να φταίει ο ένας και ο άλλος», δήλωσε ο κ. Μάκαρης.

Ο επικεφαλής της παράταξης, αναφέρθηκε και στις προϋποθέσεις τις οποίες ξεκάθαρα είχε θέσει ο συνδυασμός του. «Αυτές ήταν οικονομικές, με συγκεκριμένη εξασφάλιση πόρων, ευρύτητας συμμετοχής, που όπως είδατε δεν υπήρχε και διαφάνειας. Εμείς διοργανώσαμε δύο εκδηλώσεις διαβούλευσης γι’ αυτό το θέμα με τη συμμετοχή αρκετού κόσμου και των πλέον ειδικών, ενώ συμμετείχαμε στις δράσεις του γραφείου υποψηφιότητας, αλλά και στις ομάδες έργου. Καταθέσαμε πολλές προτάσεις και ιδέες», ανέφερε ο Μανώλης Μάκαρης ο οποίος επεσήμανε πως από ‘δω και στο εξής πρέπει να αξιοποιήθεί το κεκτημένο της διεκδίκησης, «οι υποδομές και οι θεσμούς, όπως το Μέγαρο, έστω και με τα πολλά προβλήματά του, το Φεστιβάλ Χορού που πρέπει να συνεχιστεί και να αναβαθμιστεί, οι Σχολές της «Φάρις», το ΔΗΠΕΘΕΚ που είναι ανενεργό τελευταία», δήλωσε ο κ. Μάκαρης που χαρακτήρισε ως «μεγάλο ασθενή» την «Φάρις», για την οποία ανέφερε ότι «δεν μπορεί να κάνει προγραμματισμό και να προχωρήσει το θέμα του πολιτισμού, γι’ αυτό και πρέπει να ενισχυθεί με μια επιτροπή προγραμματισμού, η οποία να αποτελείται από διευθυντές των Σχολών της, τους οποίους δυστυχώς το γραφείο υποψηφιότητας δεν εκμεταλλεύτηκε όσο έπρεπε».

ΑΙΧΜΕΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ

Στο ίδιο μήκος κύματος οι δηλώσεις και των μελών της παράταξης του κ. Μάκαρη, με τον Τάσο Πολυχρονόπουλο που είναι κα μέλος του Δ.Σ. της «Φάρις» να επισημαίνει πως δεν έγινε ουσιαστική συστράτευση δυνάμεων και να υπεραμύνεται της προσπάθειας που κατέβαλε ο συνδυασμός τους. «Στα δύο χρόνια που προηγήθηκαν η παράταξή μας με υπευθυνότητα και σοβαρότατα, παρενέβη σε όλες τις κρίσιμες στιγμές της διαδικασίας και κατάφερε πιστεύουμε, και αυτό είναι πολύ σημαντική προσφορά και συμβολή, να δείξει ότι υπήρχε και ένας άλλος δρόμος, ένας άλλος τρόπος να προχωρήσουμε τη διαδικασία της διεκδίκησης. Τα βασικά χαρακτηριστικά ήταν η συστράτευση δυνάμεων, κάτι που έχει δοκιμαστεί με μεγάλη επιτυχία στο παρελθόν, αλλά και η αξιοποίηση του τεράστιου δυναμικού που η πόλη έχει συγκεντρώσει μετά από 30 χρόνια επένδυσης στον πολιτισμό, ένα δυναμικό που αποτελεί «ενέργεια μεγατόνων» το οποίο σαφώς και δεν αξιοποιήθηκε», δήλωσε ο κ. Πολυχρονόπουλος, ο οποίος συνεχίζοντας, έδωσε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, βασισμένο στις δηλώσεις του δημάρχου Ελευσίνας. «Ο δήμαρχος Ελευσίνας ευχαριστεί τους 150 εκπροσώπους του επιχειρηματικού, καλλιτεχνικού και ακαδημαϊκού χώρου που πήραν την πρωτοβουλία και στήριξαν την υποψηφιότητα της πόλης του. Όλους τους καλλιτέχνες και τους πολιτιστικούς οργανισμούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό που συνεργάστηκαν μαζί τους. Εμείς, παρά το ότι πέρασαν λόγω του φεστιβάλ κυρίως, πάρα πολλοί εκλεκτοί καλλιτέχνες, λέμε ότι μπορούμε να απευθυνθούμε σε 5 με 6 ανθρώπους συνολικά. Μόνο όσον αφορά στο φεστιβάλ, υπήρχαν άνθρωποι όπως ο Δημήτρης Παπαϊωάννου, η Ντένη Ευθυμίου, ο Χάρης Μανταφούνης, οι οποίοι όχι μόνο δεν αξιοποιήθηκαν, αλλά τους…. πετάξαμε στα σκουπίδια», ανέφερε ο κ. Πολυχρονόπουλος, ο οποίος χαρακτήρισε πρωτεύον ζήτημα την αξιοποίηση της κληρονομιάς που άφησε η διεκδίκηση, κάτι για το οποίο δεσμεύτηκε. Αντίστοιχες και οι δηλώσει του Γιώργου Γιαννόπουλου. «Δεν γίναμε σοφότεροι ούτε ως προς την εικόνα που έχουμε για την πόλη μας, σαν κάτοικοί της, αλλά και ούτε για το που οδεύει στον συγκεκριμένο τομέα και σε τι βαθμό μπορεί να συμβάλλει ο Πολιτισμός στη γενικότερη ανάπτυξή της στο μέλλον. Με αυτήν την έννοια, αυτός ο διάλογος που ξεκίνησε όπως ξεκίνησε, ο άνισος, επιλεκτικός, με αποκλεισμούς, στο πλαίσιο της διεκδίκησης, καλό είναι να μην σταματήσει, να συνεχιστεί εφόσον το ζητούμενο παραμένει ακόμη ανοιχτό». Στην αρχική εκτίμηση ότι ο διεκδίκηση του τίτλου αποτελούσε μοναδική ευκαιρία, αναφέρθηκε ο Νίκος Χριστόπουλος, ο οποίος άφησε επίσης, αιχμές κατά της δημοτικής αρχής. «Ήταν μια καλή ευκαιρία κυρίως για τις νεότερες γενιές που θα παρακολουθούσα  αξιόλογες υψηλού επιπέδου εκδηλώσεις, για να γνωρίσουν πως ο πολιτισμός δεν περιορίζεται σε καρναβάλια, λευκές και κόκκινες νύχτες. Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία 10 χρόνια το κεφάλαιο αυτό, βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία. Δυστυχώς, τελικά επρόκειτο για βεβιασμένη διαδικασία και απουσία ειδικών στα θέματα του πολιτισμού, με αποτέλεσμα οι ομάδες να φυλλορροούν και να μείνουν ελάχιστοι.

Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να κυριαρχήσει η κατήφεια, εμείς θα υλοποιήσουμε ως η επόμενη δημοτική αρχή τις προτάσεις που κατατέθηκαν», ανέφερε ο κ. Χριστόπουλος, με τον Λεωνίδα Βελλή να στέκεται στην πρόθεση όλων για συνεργασία στην κατεύθυνση της πολιτιστική ανάπτυξης. «Συμμετείχαμε ενεργά και με όποιο τρόπο μπορούσαμε σε αυτές τις ομάδες και παρά τα ο γεγονός ότι ο αρχικός στόχος δεν επετεύχθη, πρέπει να βρούμε τον τρόπο να προασπίσουμε τα αποτελέσματα, όποια ήταν αυτά και τους καρπούς της σκληρής προσπάθειας των ανθρώπων της Καλαμάτας, να φροντίσουμε να μην χαθεί αυτό το πνεύμα πολιτισμού που δημιουργήθηκε και ανεθράφη  από τους πολίτες που στελέχωσαν αυτές τις ομάδες έργου. Μόνο ο πολιτισμός και η συνεργασία αυτών των απλών ανθρώπων είναι το μέσο για την έξοδο από τη ζοφερή κοινωνικοοικονομική κρίση που βιώνουμε».

 

Γεωργία Αναγνωστοπούλου

53 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply