ΜΥΔΡΟΥΣ ΕΞΑΠΕΛΥΣΕ Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ για την αποκατάσταση των καταστροφών και την αποζημίωση των πληγέντων μπορεί να μην έχουν φτάσει στο σύνολό τους, από την κυβέρνηση, δύο και πλέον μήνες μετά τη φονική κακοκαιρία της 7ης Σεπτεμβρίου, όμως το κλιμάκιο των υπουργών που επισκέφθηκε το Σάββατο την Καλαμάτα για να παραδώσει στην κυκλοφορία τμήμα του περιμετρικού δρόμου της πόλης, δεσμεύτηκε πως «οι φτωχογειτονιές της Καλαμάτας δεν θα ξαναζήσουν αυτό που έζησαν φέτος με τις πλημμύρες». Αμέσως μετά την επίσκεψη στον αυτοκινητόδρομο του Μορέα οι υπουργοί Υποδομών, Επικράτειας και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας, Σπίρτζης, Βερναρδάκης και Χαρίτσης, επισκέφτηκαν το αντιπλημμυρικό έργο «κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ομβρίων οδού Αθηνών – Νέας εισόδου στο τμήμα από Θουρία έως Νέδοντα», το οποίο και έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του 2015. Ο κ. Σπίρτζης, χαρακτήρισε το έργο αυτό, «ζωντανή απόδειξη ότι όταν προγραμματίζονται έργα πρέπει να γίνονται και όχι όπως γινόταν στο παρελθόν να προγραμματίζονται έργα και να μην γίνονται ποτέ. Αν αυτό το έργο είχε γίνει εγκαίρως από τις προηγούμενες κυβερνήσεις δεν θα είχαμε τις καταστροφικές πλημμύρες στην πόλη της Καλαμάτας, στις φτωχογειτονιές της Καλαμάτας. Δυστυχώς οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, κυρίως του δεύτερου βαθμού, αλλά και του πρώτου, δεν είχαν φροντίσει να γίνουν αυτά τα έργα και να υπάρχει σοβαρός σχεδιασμός. Χρηματοδοτούμε αυτό το έργο, που υλοποιείται από το Δήμο και θα χρηματοδοτηθούν και άλλα αντιπλημμυρικά έργα, που έχουν κάνει προτάσεις οι δήμοι στην Καλαμάτα και τη Μεσσήνη, ώστε να μη ξαναζήσουν οι φτωχογειτονιές της Καλαμάτας αυτά που έζησαν φέτος».
ΤΡΙΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΣΗΣ
Στη συνέχεια οι τρεις υπουργοί, συναντήθηκαν με τον δήμαρχο Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα στο Δημαρχείο της πόλης και πραγματοποίησαν σύσκεψη για την εξέλιξη και ολοκλήρωση των λιμενικών, οδικών αλλά και άλλων αντιπλημμυρικών έργων βάσει του σχεδιασμού που προωθεί η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι θα χρηματοδοτηθούν τρία νέα αντιπλημμυρικά έργα στην πόλη της Καλαμάτας (από Νοσοκομείο-Ασπρόχωμα και στην Παναγίτσα) και τη Μεσσήνη (αντιπλημμυρικά Παμίσου), καθώς όπως είπε χαρακτηριστικά, οι χρόνιες παθογένειες δεν αποτελούν άλλοθι για «να αφήσουμε τις φτωχές γειτονιές της Καλαμάτας και των αστικών κέντρων να πλημμυρίζουν γιατί κάποιοι δεν πρόβλεψαν να ολοκληρώσουν το χωροταξικό σχεδιασμό και να κάνουν αυτά που έπρεπε για να συμπληρώσουν τις κοινωνικές υποδομές». Τα συγκεκριμένα έργα είναι προϋπολογισμού 8,5 εκατ. ευρώ.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ακόμη, ότι η Μεσσηνία και η Πελοπόννησος έχουν πραγματικά πάρα πολλές ευκαιρίες να βοηθήσουν τη χώρα να αποκτήσει παραγωγική δομή. «Πρέπει να βγούμε από τη μιζέρια των υπηρεσιών και να περάσουμε σε εποχές της παραγωγής. Αρκεί να συμπληρωθούν οι κοινωνικές υποδομές και οι υποδομές που απαξιώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια. Γι’ αυτό και δίνεται έμφαση στην ωρίμανση του έργου του λιμανιού στο master plan, στους οδικούς άξονες, στο σιδηρόδρομο που είχε σταματήσει, στην οδοποιία την τοπική μέσα στη Μεσσηνία». Όσον αφορά μάλιστα στον σιδηρόδρομο ο Χρήστος Σπίρτζης επεσήμανε πως «όλα τα τμήματα του σιδηροδρόμου που ήταν μητρικά, είχαν αφαιρεθεί από το ενεργό σιδηροδρομικό Δίκτυο της χώρας από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Και αυτό είχε τη δική του σκοπιμότητα. Είναι ένα ακόμη θαύμα της Κυβέρνησης Σαμαρά και των προηγούμενων Κυβερνήσεων. Η νομοθεσία άλλαξε, το Δίκτυο σιγά – σιγά θα συντηρηθεί και θα μπουν σε συνεργασία του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ για τη συντήρηση και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και τοπικών φορέων μικρές Γραμμές, τουριστικές Γραμμές για να εξυπηρετηθούν και οι τοπικές κοινωνίες. Ήδη μια Γραμμή στην Πελοπόννησο ξεκίνησε που είχε σταματήσει, ο οδοντωτός στα Καλάβρυτα. Και πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν και άλλα τουριστικά δρομολόγια για την υπόλοιπη Πελοπόννησο.
Γεωργία Αναγνωστοπούλου
51 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα
Leave a Reply