ΠΟΝΤΑΡΟΥΝ ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΠΙΡΤΖΗΣ – ΧΑΡΙΤΣΗΣ
ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΣΑΚΩΝΑ – ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ, ΑΛΛΑ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝΤΑΙ 200 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ!!!
ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ με το μειλίχιο ύφος του, φορτισμένος ίσως από τις δηλώσεις Σαμαρά για καθυστερήσεις όσον αφορά στον Περιμετρικό της Καλαμάτας, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, αναφέρθηκε στον πολύπαθο δρόμο Καλαματα – Ριζόμυλος, κάνοντας λόγο για φαραωνικό έργο και …παλαιοκομματισμό! «Ακούστε, η Μεσσηνία και η Πελοπόννησος γενικότερα έχει υποφέρει από αυτό. Υπήρχε η λογική και η τακτική του «καλοχαιρέτα» του παλαιοκομματισμού. Δεν μπορούμε να κάνουμε αυτοκινητόδρομους με διατομές που δεν χρειάζονται, πρέπει να έχουμε μια ιεράρχηση στους στόχους και στα έργα και στο μέγεθός τους, που να ικανοποιούν να υπερκαλύπτουν τις ανάγκες της περιοχής, αλλά να μην σπαταλιούνται και πόροι που είναι -ειδικά την περίοδο της κρίσης- πολύ χρήσιμοι για να πληρωθούν βασικές υποδομές της χώρας, που συμβάλλουν στην παραγωγική της ανασυγκρότηση. Θεωρώ ότι η νέα χάραξη ήταν ένα φαραωνικό έργο και τώρα θα έχουμε νέα χάραξη σε συγκεκριμένα σημεία. Θα χρησιμοποιηθούν όμως και σημεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, που θα γλιτώσουμε εκατομμύρια ευρώ και από απαλλοτριώσεις και από πρόδρομες εργασίες», δήλωσε κατηγορηματικά ο Χρήστος Σπίρτζης, που ξεκαθάρισε πως ο δρόμος από την Καλαμάτα για το Ριζόμυλο, τη Μεθώνη και την Πύλο θα υλοποιηθεί με ιεράρχηση, ενώ στα όσα έχουν συμβεί αναφορικά με τον δρόμο αυτό και ειδικά με τις συμβάσεις παραχώρησης, στάθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης. «Για την υλοποίηση τέτοιων έργων δεν μπορούμε να πηγαίνουμε με λογικές υποσχέσεων, ταξίματος, λογικές που δεν βάζουν μπροστά την ανάγκη ενός συνολικού σχεδιασμού», ανέφερε ο κ. Χαρίτσης που στάθηκε και στη δεύτερη φάση του έργου που αφορά στο Πύλος – Μεθώνη, όπως και στο έργο Καλό Νερό – Τσακώνα, που τινάχτηκε στον αέρα, μένοντας εκτός ΕΣΠΑ.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες μας στη σύσκεψη το υπουργικό κλιμάκιο ήταν πιο «χαλαρό» για το ζήτημα του Καλαμάτα-Ριζόμυλος και δεσμεύτηκαν ότι μετά την ολοκλήρωση των μελετών από το «Μορέα» θα υπάρξει εκ νέου συζήτηση για το έργο που αναγνωρίζεται ότι είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας.
ΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΠΟΡΟΙ ΓΙΑ ΤΣΑΚΩΝΑ – ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ
«Όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες των μελετών και τεθούν σε δημόσια διαβούλευση, θα μπορέσουμε πλέον, με όρους πραγματικούς, όχι με όρους υποσχέσεων, όπως έγινε στην προεκλογική περίοδο στις αρχές του 2015, να διερευνήσουμε τις δυνατότητες χρηματοδότησης. Θα μου επιτρέψετε να πω ότι επειδή είμαστε σε διαδικασίες διαπραγμάτευσης και με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και άλλους φορείς χρηματοπιστωτικούς του εξωτερικού. Δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να προχωρήσουμε σε σοβαρές συζητήσεις και να ολοκληρώσουμε διαδικασίες δανειοδότησης εφόσον δεν έχουμε πλήρη μελετητική ωριμότητα αυτών των έργων και ως προς το χρόνο υλοποίησης και ως προς τα κοστολόγιά τους. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε αυτό το διάστημα. Τα έργα λοιπόν θα προχωρήσουν εφόσον έχουμε πλήρη μελετητική ωριμότητα, εφόσον ξέρουμε ποια έργα να υλοποιήσουμε. Δεν μπορούμε να μπούμε σε μια διαδικασία να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος όπου υπόσχονταν οι προηγούμενες κυβερνήσεις έργα για τα οποία δεν είχε υπάρξει ούτε μελετητική ωριμότητα αλλά ούτε και πραγματική δέσμευση πόρων για την υλοποίησή τους».
Στο Τσακώνα – Καλό Νερό στάθηκε απαντώντας σε ερωτήματα των δημοσιογράφων και ο Χρήστος Σπίρτζης. «Είναι μια άλλη παλαιοκομματική εξαγγελία του «καλοχαιρέτα», αυτό το έργο δεν είχε καμία ωριμότητα, απολύτως καμία ωριμότητα. Δεν είχε προβλεφθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις ένα ευρώ για την ολοκλήρωσή του και είχε αφαιρεθεί, το ήξεραν όλοι ότι θα αφαιρούνταν στο παρελθόν, γιατί υπήρχαν περιβαλλοντικά προβλήματα στη διέλευση του οδικού δικτύου», απάντησε ο κ. Σπίρτζης που εξήγησε τη διαφορά με το τμήμα από την Πάτρα έως τον Πύργο. «Κατ’ αρχάς, το Πάτρα – Πύργος έχει συγκεκριμένη χρηματοδότηση που έχει διασφαλιστεί. Από εκεί και πέρα μιλάμε για όλα τα οδικά έργα μέχρι να κλείσει το δαχτυλίδι του οδικού δικτύου της Πελοποννήσου, από τον Πύργο μέχρι την Καλαμάτα».
Λίγο πριν αναχωρήσει το κυβερνητικό κλιμάκιο ο υπουργός Υποδομών, επεσήμανε πως η κυβέρνηση δίνει έμφαση σε έργα που μπορούν να βοηθήσουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
Η ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΚΑΙ Η ΜΕΣΣΗΝΙΑ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ
«Η Μεσσηνία και η Πελοπόννησος έχουν πραγματικά πάρα πολλές ευκαιρίες να βοηθήσουν τη χώρα να αποκτήσουν παραγωγική δομή. Να βγούμε από τη μιζέρια των υπηρεσιών και να περάσουμε σε εποχές της παραγωγής, αρκεί να συμπληρωθούν οι κοινωνικές υποδομές και οι υποδομές που απαξιώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια. Γι’ αυτό και δίνεται έμφαση στην ωρίμανση του έργου του λιμανιού στο master plan, στους οδικούς άξονες, στο σιδηρόδρομο που είχε σταματήσει, στην οδοποιία την τοπική μέσα στη Μεσσηνία», ανέφερε ο υπουργός, ο οποίος τόνισε πως «οι υπόλοιπες εξαγγελίες των έργων που σύντομα θα υλοποιηθούν, θα γίνουν σε λίγες μέρες από τον πρωθυπουργό που θα εγκαινιάσει και την ολοκλήρωση του πρώτου αυτοκινητόδρομου, για να μην κάνουμε εξαγγελίες, αλλά να είναι πολύ συγκεκριμένα αυτά που έχουμε να σας ανακοινώσουμε. Εγώ θέλω να πω ότι η Μεσσηνία και γενικότερα η Πελοπόννησος είναι μια περιοχή που οι πολίτες της, ο κόσμος της, ο πολιτισμός της είναι διαχρονικά προοδευτικός και επομένως πρέπει να επιστρέψει σε αυτή την προοδευτική τοποθέτηση. Θα ήταν παράλειψή μου να μην τονίσω την πολύ καλή συνεργασία που έχουμε με την Τοπική Αυτοδιοίκηση του Α βαθμού και με το Δήμαρχο Καλαμάτας και με τον Γιώργο Τσώνη, άλλωστε πιστεύω ότι και η μελέτη που προχωράει, για το Πάμισο και η ολοκλήρωση αυτού του έργου επηρεάζει και την Καλαμάτα και όλο το νομό στην αντιπλημμυρική προστασία και την ανάπλαση των γύρω περιοχών. Άρα πιστεύω ότι σε αυτές τις κοινωνικές υποδομές πρέπει όλοι να ρίξουμε βάρος να μην εφησυχάσουμε και να ολοκληρωθούν», κατέληξε στις δηλώσεις του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Γεωργία Αναγνωστοπούλου
81 Συνολικές προβολές, 3 Σήμερα
Leave a Reply